המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר מערכת ביומון ממסדי סעודי: "בוש הנאצי"
10/10/2004


מאמר מערכת ביומון ממסדי סעודי תחת הכותרת "בוש הנאצי"

 

היומון הממסדי הסעודי "אל-ריאץ'" פרסם ב- 6.10.2004 מאמר מערכת תחת הכותרת "בוש הנאצי". להלן תרגום המאמר:[1]  

 

"[העיתון הבריטי] הגארדיאן פרסם מה שמהווה, לדבריו, מסמכים המרשיעים את סבו של הנשיא בשיתוף פעולה עם הנאצים והבאת היטלר לשלטון וכי [הוא גרף את] עושרו כתוצאה מהסכמים עם הנאצים, והון זה עבר בירושה לבנים ולנכדים [שלו] באמריקה.

 

נושא זה משתלב בתסבוכת הבחירות [בארה"ב] מאחר שכל אחד מן המתמודדים מנסה לגייס את תומכיו על ידי חשיפת עובדות מושתקות אפילו בארכיונים סודיים, ולפיכך אין זה בלתי אפשרי לאמת או להזים דברים אלה.

 

אימות [דברים אלה נובע מן העובדה] שמסחר אינו מושתת על מטרות מוסריות, [אלא במסחר]  מתעסקים עם השטן במידה והדבר מספק רווחים חומריים ומוראליים ומציב את [בעל האינטרס המסחרי] בחזית אחת עם המשטר הפוליטי.

 

[מנגד] אפשר להזים [את הדברים הללו] אם אנו מחשיבים את הישראלים, על כל עדותיהם, ואת [הישראלים] בעלי ההשפעה ואלו ברמות דרג נמוכות יותר, כמי שעוקבים יותר מכל אחד אחר אחרי ההיסטוריה הנאצית ורודפים אחר הנאצים.

 

לפיכך, או שהמסמכים הללו [אודות קשרי סבו של בוש עם הנאצים] נגנזו במהלך תקופת שלטונם של [בוש] האב ו[בוש] כדי ש[יוכלו] להוות אמצעי איום שיופעל כנגד שני הנשיאים להמשיך ולשרת את ישראל, או שכעת הגיע הרגע לפרסם את העובדות האלה, במידה והן נכונות. כלומר, שהקלפים של בוש הבן 'נשרפו' [כלומר הוא עומד להפסיד בבחירות] ולא נותרה לו ברירה אלא לעזוב את הבית הלבן ומחליפו יהיה [ג'ון] קרי, שנאמר שיש לו שורשים יהודיים, כמו [מדלן] אולברייט, שרת החוץ לשעבר שלא הודיעה על זהותה הדתית אלא כמה שנים לאחר מכן.

 

השאלה הרגישה היא האם ישראל שיתפה פעולה עם משפחת בוש המחזיקה בשלטון בעודה יודעת את הסודות הללו, על פי העיקרון שמי שמעניק לך שירותים נעלים הוא בעל בריתך אפילו אם היו לו בעבר [קשרים ] עם הנאצים? או שהמידע הנ"ל אינו נכון או בדוי, ופרסומו בא בשעה שאינה מאפשרת לחוקרים להגיע לחקר האמת ולהעניק לבוש הגנה, מאחר ו[מועד] הבחירות קרב. אם אנו מניחים שהאשמה זו נכונה, יתכן שגורמים בשירות ישראל ובתיאום איתה קראו את האווירה לקראת הבחירות, ו[הגיעו למסקנה] שקרי מתאים יותר לעמדות הישראליות.

 

סודותיה של אמריקה מוזרים מאוד, ולעתים חרפתם מתגלה באופן הדרגתי. לראיה, הניצים בבית הלבן ובקונגרס הסכימו על כך שאין בעיראק נשק להשמדה המונית, ושאין שיתוף פעולה בין סדאם [חוסיין] לאל- קאעדה. אולם הידיעות על כך נחשפו רק לאחר שטקסי [סיום] המלחמה …

 

זה מה שגורם לנו לאמת או להזים את מה שהעיתון הבריטי פרסם, משום שאימות האשמתה של משפחת בוש דומה ל[אימות] ההאשמות שהופנו כלפי סדאם [חוסין]... אולם בכל מקרה, ישראל היא המרוויח הראשון מכך."


[1] אל-ריאץ' (סעודיה), 6.10.2004.