המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
על הברית המוזרה בין ראש עיריית לונדון לשיח' אל-קרצ'אווי
18/4/2007

 

על הברית המוזרה בין ראש עיריית לונדון לשיח' אל-קרדאווי

 

העיתונאי העיראקי הגולה חסן אסד החי בשוודיה פרסם ב-15.7.2004  באתר האינטרנט הרפורמיסטי www.elaph.com מאמר ביקורת לגלגנית על הברית הבלתי קדושה בין ראש עיריית לונדון המרכסיסט לבין השיח' יוסף אל-קרדאווי האיסלאמיסט.[1] להלן תרגום עיקרי המאמר:

 

"מלחמת אפגניסטאן הביאה את כל האידיאולוגיות והכוחות המנוגדים זה לזה להתאחד נגד אויבם המשותף – הקומוניזם – אשר פלש לאפגניסטאן המוסלמית.

 

הצלב התחבק עם הסהר בברכת הכוכב המשושה [כלומר, מגן דוד] כדי לגרש את הכוחות של ברית המועצות לשעבר, מאדמת לוחמי הג'יהאד. האיאתוללות האיראנים והשיח'ים הסעודים פרסמו פ'תוות [פסקי הלכה] תואמים זה לזה נגד "הכופרים", חיילי הצבא האדום.[2] השיח' יוסף אל-קרצ'אווי היה אחד מאלה שדיקלמו קריאות למלחמת ג'יהאד וזרזו את המוסלמים הערבים לצאת אל זירת המלחמה באפגניסטאן, כדי לעזור לתושביה הלוחמים מלחמת ג'יהאד ולהצטרף ללוחמים שבאו אליה מכל קצווי העולם כדי לגרש את הפולשים "הכופרים", המרכסיסטים.

 

הרוסים יצאו, הקומוניזם נפל; השיח'ם והאיאתוללות גברו על הדבקים באידיאולוגיה המרכסיסטית. הצלב והכוכב המשושה עזבו את שדה הקרב והותירו את הסהר בשמי כאבול, שהרי זוהי ארץ מוסלמית, ועל כן [על פי תפיסת האסלאמיסטים] ראוי שהסהר יפיץ את אורו על אדמתה. ואולם, הסהר... פחת והתכווץ עד שנעלם וחשכת אופל כיסתה את כל אפגניסטאן ותושביה.

 

האיאתוללות והשיח'ם דימו בליבם והציגו בפני חסידיהם שאמונתם הדתית היא שגרמה לקומוניסטים לברוח משדות הקרב, בלי שידעו או יבינו כי "חבריהם" הצלבנים – בנשקם הקטלני המודרני, ואנשי הכוכב המשושה – באמצעות התקשורת המתוחכמת והמתוכננת שלהם – הם אלה שטיהרו את שטחי אפגניסטאן מטומאת המרכסיסטים.

 

השיח'ם והאיאתוללות שכנעו את עצמם שכוחות עליונים נסתרים הם שנתנו להם את הכוח לנצח. על כן המשיכו בעקשנות בדרכם... וקראו תיגר על כל מי שלא יכנסו אל תחת אוהלם השחור, תוך שהם מאיימים עליהם בשוד ושבר. וכמנהגם להפר ברית ולנשוך את היד שהושטה לעזור להם, הם בגדו בחבריהם לדרך והעבירו את מלחמתם אל הבית אשר היה מקום מסתורם ומקור כוחם.[3]

 

אויבי האתמול, המרכסיסטים, החליטו להשתמש באותו קלף בו השתמשו הצלבנים אשר כרתו ברית עם אנשי הסהר [קרי, האסלאמיסטים] נגד ברית המועצות. המרכסיסטים החלו לפרסם הצהרות, לכנס כנסים ולארגן הפגנות לשם תמיכה בפעולות הטרור ובמעשים הנפשעים שעושים אנשי החושך [האסלאמיסטים] נגד האמריקאים וכל המערב... 

 

השיח' אל-קרצ'אווי הוא המטיף המסיים את כל דרשות יום ששי שלו בתפילה לאללה שישמיד את כל מי שאינו מקבל את דת האסלאם. יש לו תוכניות בטלוויזיה בכל ימות השנה שהפכו אותו לכוכב המסך הקטן במידה המעוררת קנאה בלב כוכבי סדרות הטלוויזיה הערביות... וזאת בזכות קריאותיו לג'יהאד נגד כל מי שהוא בעל דת אחרת; הוא מסית נגד כל דעה אחרת.

 

היום הוא אורחו של ראש עיריית לונדון המרכסיסטי קן לווינגסטון; ברוך משנה העיתים, ההופך מצב למצב אחר. בתגובה להאשמות המופנות לעברו בשל תמיכתו במעשי הטרור והפשע שהוא מכנה ג'יהאד, הכחיש אל-קרצ'אווי דבר זה, אף על פי שהוא יודע שהדברים מתועדים בהקלטות, ספרים ועיתונים. הוא החל נוקט התחזות בהציגו כלפי חוץ עמדה שאינו מאמין בה בליבו.

 

ראש עיריית לונדון מבין היטב מיהו באמת אורחו... ואולם הוא מסייע לקרצ'אווי להכחיש את ההאשמות נגדו, מכיוון שהוא שותף לו בשנאתו לאותה ציוויליזציה שסילקה מן העולם את האידיאולוגיה הטוטאליטרית המרכסיסטית, אותה ייצגו ברית המועצות וגרורותיה.

 

ועתה, מי יחבוש למי את המצנפת? האם קרצ'אווי יחבוש על ראשו של ראש עיריית לונדון המרכסיסטי את מצנפתו [מצנפת של חכם דת מוסלמי]? או שראש העירייה יצמיד לגלימתו של אל-קרצ'אווי, על החזה, את עיטור "הפטיש והמגל" הקומוניסטי כדי שהוא יהיה לתועמלן

מרכסיסטי? ..."

 



[2] הכותב מדגיש כי במאבק נגד ברית המועצות היתה עמדה משותפת  לאיתולות האיראנים השיעים ולשיח'ים הסעודים הסונים שהינם בעלי עמדה אנטי שיעית מובהקת.  

[3] כוונת הכותב לכך שהאסלאמיסטים העבירו את זירת המאבק שלהם לסעודיה אשר היתה בסיס כוחם.