המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
חמאס-עיראק: איראן היא אויב מסוכן יותר מארה"ב
4/4/2008

 

חמאס-עיראק: ארה"ב היא האויב הראשון שלנו, אך איראן מסוכנת ממנה

 

היומון הקטרי "אל-ערב" פרסם ב- 26.3.2008 תמצית שיחה שקיים עם דובר ארגון הג'יהאד הסוני העיראקי "חמא"ס-עיראק", אחמד צלאח אל-דין.  הדובר האשים את ארגון אל-קאעדה בעיראק כי הוא רואה ברוב פלגי ההתנגדות העיראקיים אויב מספר אחד שלו, וכי הוא כפוף לאיראן ומקבל ממנה נשק, כסף, אימונים וטיפול רפואי לפצועים. לדבריו, ארגון אל-קאעדה בעיראק נחלש והתכווץ ביותר בשנה האחרונה. להלן קטעים מסיקור השיחה:

 

לאל-קאעדה בעיראק אג'נדה החורגת מגבולות עיראק

"בקשר לסיבות ההתנגשות עם ארגון אל-קאעדה, אמר צלאח אל-דין: 'איננו רואים בארגון אל-קאעדה [בעיראק] ארגון התנגדות, שכן יש לו אג'נדה משלו, החורגת מגבולות עיראק. הדבר היה ברור מאז שאבו מוצעב אל-זרקאוי נשבע אמונים לאוסאמה בן לאדן, משום שאחרי כיבוש עיראק  היה ארגון "אל-תוחיד ואל-ג'יהאד"[1], בהנהגתו של אל-זרקאוי, קרוב לכל פלגי ההתנגדות העיראקיים ואף התכוון להתאחד עם ארגון אל-ג'יש אל-אסלאמי. אולם לאחר ההכרזה על שבועת האמונים של אל-זרקאוי לבן לאדן השתנו פני הדברים מאוד: [ארגון] אל-קאעדה החל  להפיץ בגלוי את רעיונותיו, את מטרותיו ואת השטנה שלו ולהאשים בכפירה  כל מי שנכנס לתהליך המדיני, כולל מפלגות ערביות סוניות. אחרי חיסול אל-זרקאוי החריף [ארגון] אל-קאעדה את התקפותיו נגד פלגי ההתנגדות העיראקיים, עד כי אלו הפכו לראשונים בסדר העדיפויות של הלחימה שלו, ואז באה ההתנגשות בינו לבין רוב פלגי ההתנגדות העיראקיים - ובהם "גדודי ת'ורת אל-עשרין" - לאחר ש[ארגון] אל-קאעדה העז לרצוח את חארת' אל-צ'ארי אחיינו של השיח' חארת' אל-צ'ארי, מזכ"ל 'מועצת חכמי הדת המוסלמים בעיראק'."

 

"המפקד האמיתי  הוא אבו איוב אל-מצרי"

"הדובר האשים את ארגון אל-קאעדה בעיראק כי הוא כפוף לאיראן, [טען] כי יש בידיהם עשרות הוכחות לכך, ואמר: 'גילינו כסף [במטבע] איראני - תומאן - במפקדה של אל-קאעדה שחשפנו, כמו כן תפסנו נשק איראני, שלא לדבר על הודאות מוקלטות ומצולמות של לוחמי אל-קאעדה כי הם עברו אימונים במחנות צבא איראניים וכי פצועי אל-קאעדה מועברים לטיפול רפואי באיראן'. הדובר חשף כי המפקד האמיתי של ארגון אל-קאעדה [בעיראק] הוא אבו איוב אל-מצרי וכי [אבו עומר] אל-בגדאדי[2] הוא דמות עיראקית שדברים רבים מיוחסים לה, [רק] כדי [ליצור רושם] שהארגון הוא עיראקי. לדבריו, [אבו איוב] אל-מצרי ניצל ממעצר בידי מנגנון מודיעין ערבי בסיוע רכב דיפלומטי השייך לשגרירות האיראנית... צלאח אל-דין הבהיר כי היקפו של ארגון אל-קאעדה בעיראק הצטמצם מאוד במהלך התקופה האחרונה, עד כי אפשר לומר שהוא עומד כיום על 15% מכפי שהיה לפני שנה, ו[הדגיש כי ] פעולות ההתאבדות שאל-קאעדה החל לבצע בימים אלו אינן הוכחה לכוחו..."

 

איראן רוצה לשנות את הדמוגרפיה באזורים הסונים

"[לבסוף], הדגיש הדובר, בשם [ארגון] חמאס-עיראק כי: 'ארה"ב היא האויב הראשון שלנו, אולם איראן היא האויב המסוכן יותר שלנו. ארה"ב רוצה את הנפט [שלנו] ואולי היא רוצה להקים בסיסי צבא [על אדמתנו] או להישאר שנים [ארוכות] בעיראק, אך איראן רוצה לשלוט, לעקור ולשנות את האמונות והרעיונות [שלנו] והיא שואפת לשנות את הדמוגרפיה באזורים הסונים ובפרט בבגדאד'."[3]

 

 


[1]  שמו הקודם של ארגון אל-קאעדה בעיראק, טרם נשבע אמונים לבן לאדן.

[2]  המשמש כ"אמיר מדינת עיראק האסלאמית" שארגון אל-קאעדה כפוף לו לכאורה.

[3] אל-ערב  (קטר) , 26.3.2008