המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 2.4.2008
2/4/2008

מה חדש? סיכום יומי 2.4.2008

 

בתקציר: ילדים כאמצעי הסתה בידי חמאס *  מאיזה גיל יותר לצעירים להינשא בסעודיה * גיליון של "דר שפיגל" נאסר להפצה במצרים *  האם יוזמנו רבנים מישראל לשיח הבין דתי בסעודיה

 

ילדים כאמצעי הסתה בשידורי החמאס

בעקבות הקליפ ששודר בממרי, המציג תוכנית של טלוויזיית החמאס, ("אל-אקצא"), בה נראה ילד רוצח בובה בדמותו של הנשיא ג'ורג' בוש, כתב היומון הלונדוני "אל-שרק אל-אוסט" כי שידור הקליפ ע"י ממרי  תרם לפרסום הנושא. הילד שהופיע בתוכנית טען כי המסר שביקש להעביר הוא שהנשיא בוש הינו רוצח שדינו מוות. מנהלת התוכנית להכשרת עיתונאים באוניברסיטה האמריקנית בבירות, מאג'דה אבו פאצ'ל, הביעה שאט נפש מן התוכנית והבהירה כי היא מתנגדת לשימוש בילדים לצורך הסערת רגשות.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 2.4.08 

 

מושל מכה בחוזר מיוחד: על האישה לצאת לעבודה

מושל אזור מכה, הנסיך ח'אלד אל-פיצל, פרסם בחודש שעבר חוזר המדגיש את חשיבות יציאת הנשים לעבודה, כצורך שלהן ושל החברה. החוזר מדגיש את אחריותו של משרד העבודה "ליישם את כללי העסקת נשים כשכירות אצל המעסיקים", כפי שהחליטה הממשלה הסעודית לפני שלוש שנים.

אל-וטן (סעודיה), 2.4.08.

 

סעודיה: דרישה להפסיק נישואי ילדים עד שיגיעו לבגרות

חבר האקדמיה להלכה המוסלמית בסעודיה, דר' מחמד אל-נוג'ימי, דרש להפסיק נישואי ילדים שטרם הגיעו לגיל בגרות.

אל-וטן (סעודיה), 2.4.08.

 

עזה: איומים על אונר"א בתואנה של פגיעה באסלאם

קבוצה בעזה, הנקראת "הליברלים של המולדת", איימה לפעול נגד ארגון אונר"א בטענה כי אנשי הארגון פוגעים בדת בכך שהם מפרסמים דברי תועבה ומאפשרים עירוב מגדרי כתוצאה מהעסקת נשים במגזר החינוך וקיום אירועים לרגל יום האישה הבינ"ל.

www.alarabiya.net , 1.4.08

 

מרוקו: המפלגה הברברית מרחיבה דרישותיה

המפלגה הברברית "התנועה העממית" - אחת המפלגות הגדולות במרוקו - הציגה דרישותיה בתחום התרבות והחברה בכנס "אוניברסיטת אביב" שערכה לציון יום השנה ל"אביב הברברי" של 1980, הנחשב לנקודת ההתחלה של התנועה הברברית המודרנית. בין הדרישות: הכרת החוקה בשפה האמאזיע'ית (השפה הברברית), חנינה לעצורי התנועה, סוף לאיסור על נתינת שמות ברבריים לילדים, והכרה במשפט המנהגי הברברי. לדברי אחד מחברי המפלגה, המטרה בהצגת דרישות אלה היא לבלום ברבריסטים רדיקלים אשר כוחם נמצא בעלייה.

טל קל (מרוקו), 29.3.08   

 

מצרים: גיליון "דר שפיגל" נאסר להפצה בשל פגיעה באסלאם

שר ההסברה המצרי ד"ר אנס אל-פקי, החליט לאסור את הפצתו של גיליון העיתון הגרמני "דר שפיגל"  מה-25.3.08 בטענה כי הוא פוגע באסלאם ובנביא מוחמד. לדברי אל-פקי, בגיליון נכתב כי האסלאם הוא אסכולה נוצרית וכי הקוראן הוא תורכי. עוד הוא אמר כי בגיליון יש תמונות הפוגעות בנביא והאסלאם מוצג בוא כדת הקוראת לאלימות וטרור.

אל-גומהוריה (מצרים), 2.4.08

 

איש דת לבנוני מזהיר מפני הזמנת רבנים ישראליים לשיח הדתות

איש הדת הלבנוני, מחמד חוסיין פצ'אללה, הזהיר את סעודיה מפני הזמנת רבנים מישראל להשתתף בוועידת השיח בין שלוש הדתות, אליה קרא המלך עבדאללה. לדבריו, צעד כזה יוביל לקראת הכרה ישירה ביהדותה של ישראל.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), ,www.aafaq.org , 2.4.08

 

על הסכין רשום: "השתיקה הערבית"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אל-ראיה (קטר), 1.4.08

 

[קונדוליסה רייס]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אח'באר אל-ערב (איחוד האמירויות), 1.4.08