המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
ראיון עם ראש הלשכה המדינית באש"ף, פארוק קדומי
20/10/1998

ראיון עם ראש הלשכה המדינית באש"ף, פארוק קדומי

 

ראש הלשכה המדינית באש"ף, פארוק קדומי, היושב בתוניס ושמו נזכר בתקשורת הישראלית כאחד המתמודדים על ירושת ערפאת, העניק ראיון מדיני מקיף לעתון אל-ח'ליג' היוצא לאור במדינת האמירויות הערביות המאוחדת. יומון הרש"פ, אל-חיאת אל-ג'דידה [14.10.1998], פרסם את הראיון במלואו.

 

בראיון תוקף קדומי את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ומכנה אותו "יאנקי". לדבריו, נתניהו, "אשר התחנך בברוקלין, חושב כמו יאנקי ומתייחס לפלסטינים כאל אינדיאנים."

 

בעניין הכוונות הפלסטיניות לקראת הארבעה במאי 1999, אומר קדומי כי הממשלה הגולה עליה הוכרז ב1988- תעבור לשטחי הרשות הפלסטינית ותפעיל את ריבונותה עליהם. "לאחר שהמדינה הפלסטינית תזכה להכרה של מרבית מדינות העולם כצפוי", מוסיף קדומי, "הנוכחות הישראלית על האדמות הפלסטיניות תהפוך לבלתי חוקית ואנו נלחם בה באמצעות הנשק. הלחימה נגד הכוחות הישראלים היא זכות השמורה לנו."

 

קדומי, שהתנגד להסכמי אוסלו ולא הצטרף להנהגת אש"ף שהגיעה מתוניס לשטחים, אמר כי לאחר ההכרזה על המדינה הפלסטינית העצמאית יש בכוונתו להצטרף למדינה "כאחד האזרחים."

 

בנוגע ליחסים בין אש"ף לבין ה'חמאס' אמר קדומי כי תנועת ה'חמאס' מהווה חלק מהתנועה הלאומית הפלסטינית וכי חילוקי הדעות בין אש"ף ל'חמאס' הינם "טקטיים אך לא אסטרטגיים". קדומי הוסיף בענין זה: "אנו חלוקים עם תנועת  ה'חמאס' בנוגע לדרך הפעולה היומיומית, או בנוגע לטקטיקה, אך מסכימים עמה בנוגע לאסטרטגיה שמטרתה להאבק בכיבוש הישראלי ולסיים את קיומו על האדמות הפלסטיניות."

 

 

 

 

תגיות