המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בכיר ברש"פ: אנו האחראים למותם של חמשת הילדים
26/11/2001


בכיר ברש"פ: אנו האחראים למותם של חמשת הילדים


  

מנכ"ל משרד ההסברה הפלסטיני, חסן אל-כאשף, כתב בטורו היומי ביומון הפלסטיני אל-חיאת אל-ג'דידה[1], כי האחריות למותם של חמשת הילדים בחאן יונס מוטלת על הרשות הפלסטינית וקרא להקים ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות מותם. להלן קטעים ממאמרו:

 

"יהיה אשר יהיה מקורו או סוגו של הכלי הקטלני שגרם למותם של חמשת ילדינו בח'אן יונס אתמול בבוקר, אנו נושאים באחריות למותם של הילדים החפים מפשע.

כן, אנו לבדנו נושאים באחריות הזו. קריאות העצב והצער והמודעות המביעות צער על פטירתם של הילדים ה'שהידים' אינן מספיקות.

 

בין אם הכלי הקטלני היה פגז ישראלי שנשאר ממעשה התוקפנות שארע לא מזמן, ובין אם לאו, הרי שהימצאותם של פגז זה ודברים אחרים בשטחינו, ועוד בדרך בה הולכים ילדינו לבית הספר, נחשבת להתרשלות ולהזנחה מצד הגורמים הפלסטינים הרבים האחראים לביטחון חיי האזרח.

 

לא ניתן לעצור את רצון האל. אבל האחריות עומדת בעינה והיא זועקת בפנינו בדרישה שהגורמים הצבאיים והאזרחיים הנוגעים בדבר יבצעו מיד את המוטל עליהם, שהראשון שבהם הוא ניקוי האזורים הפלסטינים הנתונים עדיין להפצצות ישראליות או אזורי העימותים. אם לא נארגן את מבצעים לניקוי אזורים אלו מכלי המוות הללו, נאבד את ילדינו ו[נאבד]אזרחים אחרים, והאבדות [בנפש] שלנו יהיו לחינם כתוצאה מהזנחתנו ואי ביצוע המוטל עלינו. על כל פנים, ממשלת ישראל נושאת באחריות והיא לבדה אחראית  למותנו ולסבלנו. אף על פי כן, המינימום הנדרש מהגופים האחראים הוא להקפיד בענין כדי לשמור על אמינותנו...

 

לפני הילדים 'השהידים', איבדנו אחרים באירועים מצערים. ישנן הרבה תאונות מיותרות מחפצים חשודים שגרמו למותם של אזרחים וישנן [אף] תאונות טראגיות עוד יותר שגרמו לפיצוצים בתוך בתי מגורים ולמותם של צעירים ואזרחים שהפכו לשרידי גופות. כל הדברים האלו רק מחזקים אחריותנו.

 

אנו עומדים על [הקמת] ועדת חקירה שתבדוק את הגורמים למותם של חמשת ילדינו. חובה לגלות לציבור את האמת. אין מנוס מלהעמיד בפנינו את העובדות. החברה אינה צריכה לראות בשלילה את ההכרה בכך שהיתה התרשלות ואת הטלת האחריות ותביעת  דין וחשבון מן המתרשלים. אנו קוראים לארגן מבצע התנדבות על ידי הארגונים החברתיים האזרחיים, פלגי  "העבודה הלאומית האסלאמית", אמצעי התקשורת ובמיוחד הטלביזיה  כדי לעורר מודעות מלאה לסכנות מפגזים שלא התפוצצו או אמצעי לחימה שנותרו [בשטח] ולהכרח לדווח מיידית על חפץ חשוד או ציוד [צבאי] שנמצא באזור מסוים.

 

למען שמירת חיי בניה נקראת המשפחה הפלסטינית לעורר את תשומת ליבם של ילדיה ובניה ולהזהירם. והיא נקראת לעקוב ולהשגיח  [עליהם]...

 

חיי ילדינו היא אחריות כולנו כחברה, כמשפחה, ככלי תקשורת, כגופי ביטחון או כגופי חינוך וכקבוצות, ארגונים, התאחדויות ושאר גופים ידועים רבים בעלי תועלת מועטה. חובה זו אינה מצטמצמת רק להבעת תנחומים. ירחם עלינו ועליכם."

 


[1]  אל-חיאת אל-ג'דידה, 23.11.2001.

תגיות