המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
סגן מפקד משה"מ סלאמי על עוצמת המהפכה האסלאמית בעולם ואיומי המערב על איראן
1/9/2016

 

סגן מפקד משה"מ סלאמי על עוצמת המהפכה האסלאמית בעולם ואיומי המערב על איראן מחוץ ומבית

 

בחודש האחרון התייחס סגן מפקד משה"מ, חוסין סלאמי, בכמה נאומים, לעוצמתה של איראן המהפכנית והאסלאמית מבית ולהשפעתה על האזור ועל העולם, כמו גם לאיומים עליה ועל עולם האסלאם מצד המערב ושלוחתו - סעודיה הסונית.

 

ב-4.7.2016 בכנס "זיכרונות מלחמת איראן – עיראק", ייחס סלאמי את מעמדה האיתן של איראן האסלאמית, להיותה עצמאית ולא תלויה במעצמות, להכרה העולמית בגדולתה, ולשהידים. סלאמי אמר כי איראן היא המדינה היחידה הקוראת תיגר על הסדר העולמי ואינה נכנעת לתכתיבי המעצמות.

 

ב-4.8.2016 העלה סלאמי על נס את המהפכה האסלאמית השיעית שפתחה עידן חדש ביחסי האסלאם והמערב, ומחקה את רישומי הסכם סייקס-פיקו החשאי בין בריטניה וצרפת ב-1916. הודות למהפכה באיראן הושבה, לדבריו, גאוות האסלאם שדוכא בידי המערב. סלאמי ציין כי כעת מתקדם האסלאם במערב וגל התאסלמות בבריטניה מאיים להשוות את מס' המוסלמים למס' הנוצרים בה בעוד שנים ספורות. לכן, לדבריו, כדי לגבור על האיום האסלאמי עליו המציא המערב את "התכפירים" – כינוי באיראן להגות האסלאמית הפונדמנטליסטית הסונית שמיצגיה הם מצד אחד סעודיה ומצד שני, דאעש –  כדי לקעקע את פני האסלאם. סכנה זו מזהה אסלאמי כאיום המערבי הגדול ביותר שאיראן והאסלאם מתמודדים עמו.

 

לכן, פונה סלאמי אל המוסלמים הסונים ומשדלם לתמוך בהגות השיעית המהפכנית בהנהגת ח'אמנאי – "שאור האל זורח ממנו" – הדואג, לטענתו, לסונים כאילו היו שיעים, ואף מזהירם כי אם לא יעשו כך, ייהרגו יותר סונים משיעים באש הפתנה שהמערב מקדם.

 

ב-10.8.16 הזהיר סלאמי בכנס הלאומי השלישי של פעילים בחזית רשת האינטרנט, מפני איומי המערב ובמיוחד איומי ארה"ב על החברה האיראנית, בשל פעילותה במרחב התרבותי באמצעות הוליווד ורשת האינטרנט. לדבריו, פעילות זו היא חלק מהמזימה האמריקאית לקעקע את ערכי המהפכה האסלאמית ולכבוש את דעת הקהל באיראן בערכים הקלוקלים של התרבות המערבית-אמריקאית כדי לערער את המבנה החברתי-תרבותי של איראן.

 

מסמך זה יציג את עיקרי דבריו של גנרל סלאמי בחודש האחרון:

 

איראן – המדינה היחידה שלא מכירה בסדר העולמי הלא הוגן ופועלת עפ"י הנורמות ההוגנות שלה

להלן עיקרי דברי גנרל סלאמי בכנס ב-4.7.2016:

 

"הביטחון, השקט, ההתקדמות וכל הערכים הגדולים שאיראן האסלאמית מוכרת על ידם, הם בזכות גופות השהידים והרוח הגדולה שלהם...

 

חלק מהמדינות נחשבות חלשות, מושפלות ותלויות [במעצמות]. הן דומות לעבדים במשטר עבדות. מדינות כאלה פועלות על פי הרצון הפוליטי של מדינות אחרות ונחשבות כמדינות [לוויין] במפה פוליטית שלהן. לכן אין להן מהות עצמאית והן ולא נהנות מחירות.

 

איראן הייתה במצב כזה לפני המהפכה, תחת המזימה האמריקאית, עד כדי כך ש[התייחסותנו] לידיד ולאויב היתה נקבעת על פי הרצון הפוליטי של אמריקה. אך היום, בחסדי האל, השגנו את המהות שאבדה לנו ואנחנו אישיות גדולה בעולם. היום מכירים באיראן האסלאמית כמשטר עצמאי ומופתי, מדינה בעלת התנגדות, איתנות וחוזק בלתי ניתן לתבוסה.

 

היום בעולם מציגים את איראן במונחים של התנגדות, יציבות מול המעצמות וכזו שאינה מושפעת [משיקוליהן]. בעולם של היום, חוץ מלהיות תלויים במעצמות, לא נותרה שום דוגמה לתיאור מהות האומות. בזכות דם השהידים איראן האסלאמית השיגה עצמאות ועוצמה נטולת השפעה [זרה].

 

איראן היא, היום, המדינה היחידה שאינה מכירה ברשמיות הסדר העולמי הלא הוגן ופועלת על פי נורמות ההוגנות שלה. כל הדברים המבורכים האלה הושגו בזכות עמידה בפני הלחצים והאסונות שנכפו במשך 38 שנים האחרונות על המדינה ועל רוח האומה האיראנית. למרות כל הלחצים האלה, העוצמות האדירות של האומה האיראנית היו איתנות עד כדי כך שהיא מציגה את עצמה לעולם כאומה כבירה."[1]

 

'היהירות' מנצלת את כל הפוטנציאל שלה כדי למנוע את יצירת התרבות האסלאמית

ב-4.8.2016, נשא סלאמי נאום בכנס 'נושאי דגל התבונה' שהתקיים במחוז כרמאנשאה ואמר כי "ההתעוררות בעולם האסלאם התרחשה עם ניצחון המהפכה האסלאמית, ועל פיה, מציאות הקוראן מוצאת אל הפועל.

 

המנהיג [ח'אמנאי] לבדו עומד בפני המזימות המורכבות של עולם היהירות ושכירי החרב באזור. מגיני המקומות הקדושים עומדים איתן נוכח מזימות האויבים והופכים כל חלק באדמות האסלאמיות לבית קברות לחלומותיהם של היהירים [כינוי לארה"ב ולמעצמות המערב] ...

 

המהפכה האסלאמית היא התיאוריה המחלצת את [האנושות] מעבדות תחת עריצים. מאז שצרפת ואנגליה חתמו חוזה לחלוקת עולם האסלאם [קרי הסכם סייקס פיקו 1916] אסון, עוני, עבדות, פיגור, תלות וקבלת מנהיגות הזרים הפכו למציאות בהיסטוריה של האסלאם. חלקים מהארצות האסלאמיות הסתבכו במזימה וב'פתנה' של שתי מדינות אלה. אמריקה ואנגליה השתמשו במדיניות 'הפרד ומשול'.

 

נחשף שבמלחמת העולם השנייה מוסלמים רבים בהודו נרצחו בידי אנגליה. מטרת היהירים הייתה הקמת ממשלת היהודים בפלסטין ויצירת 'פתנה' בכל הארצות האסלאמיות.

 

המהפכה האסלאמית [של איראן 1979] החייתה את מהות הקבורה של המוסלמים [כלומר, לאחר שהמהות המוסלמית מתה ונקברה, איראן החייתה אותה], לפני [המהפכה האסלאמית] היו שליטי המדינות האסלאמיות מריונטות בידי המערב וכל סממני התרבות המערבית ההורסת כמו מכירת משקאות אלכוהוליים היו אצלן. לולא המהפכה האסלאמית גורל המוסלמים היה מכושף והם היו מצייתים לזרים, כלומר ציות לזרים ופיגור.

 

הודות למהפכה האסלאמית, הופסק שלטון המערב על האסלאם. היום האסלאם החל את התקדמותו במערב ולכן המערב נקט אסטרטגיית יצירת ה'תכפירים' כדי להפסיק התקדמות זו ולקעקע את פניו המושכות של האסלאם.

 

שם הבן הנפוץ ביותר באנגליה הוא שם נביא האסלאם ושם הבת הנפוץ ביותר הוא פאטמה זהרא. מדי שנה 50 אלף אנגלים הופכים למוסלמים ואלפי מסגדים נבנים באירופה. נוכח קריסה שכזו, בשנת 2050 ישתווה מספר המוסלמים [שם] למספר הנוצרים. פעם היינו נלחמים בגבולותינו, אך כעת הורחקו חזיתותינו.

 

היהירות מנצלת את כל הפוטנציאל שלה כדי למנוע את יצירת התרבות האסלאמית, כי במאה הנוכחית האסלאם הוא הדת היחידה המייצרת שלטון. היהירות יודעת שאם לא תעמוד מול שמש זורחת זו, מאזן הכוח ישתנה לטובת האסלאם. שום מזימה אינה מסוכנת יותר מזו המראה את האסלאם כאלים.

 

היהירות רוצה להשמיד את אישיות הצעירים ואמריקה משתמשת בכוח היצירה של הסרטים ההוליוודיים כדי להפיץ רצח, פשיעה וקריסת המשפחה. היא רוצה לכבוש את מוחם של הצעירים באמצעות הלוויין והאינטרנט ואם לא נהיה זהירים, תופעה זו תתרחש במדינות האסלאמיות.

 

אנו נמצאים במלחמה כוללת ולכן יש הכרח באחדות המוסלמים. חשוב מאוד לאנשי החברה שנפיץ את המסר האלוהי וההסברים על סוגיות העולם.

 

איראן היא מדינה בטוחה. באיראן, אור האל זורח מערוץ המנהיג [ח'אמנאי], והודות לבכירי הדת ואחדות העם מתקיים באיראן ביטחון, כמו בסיפור על אברהם, האש סובבת את איראן האסלאמית [סיפור קוראני על ניסיון נמרוד להרוג את אברהם בחרב אך האש משמים שסבבה אותו מנעה ממנו לבצע זאת].

 

חשוב מאוד שנזהיר מפני האירועים בעולם: סעודיה מצייתת למערב וזורעת מחלוקת בעולם האסלאם. היום, המדינות האסלאמיות סובלות מחוסר רוח אחדות וברכת המנהיג [ח'אמנאי]. למנהיג [ח'אמנאי] אין דאגה זולת כבוד המוסלמים. אצלו אין שום הבדל בין שיעים לסונים, כשם שעיקר הפלסטינים והעם הסורי הם סונים והם תמיד נתמכים בידי הרפובליקה האסלאמית של איראן.

 

טרחנו רבות כדי שאיראן תשמור על כבודה. היום אנו מגינים על כבוד העם ולולא הגנה זו, אש ה'פתנה' תשרוף יותר סונים מאשר שיעים. אין שום הבדל בין שיעים לסונים ולאויבים אין שום דרך לקידום מדיניותם. היום המוסלמים מוצאים את הדרך להתגבר על הכופרים על בסיס מסורת האל."[2]

 

איראן עושה ג'יהאד גדול בתחום התרבות

ב-10.8.16 אמר סלאמי בכנס הלאומי השלישי של פעילים בחזית רשת האינטרנט של המהפכה האסלאמית: "גאווה מאוד גדולה היא להיות לצד צעירים מהפכניים ויודעי דבר אשר קמו להילחם בממד התרבותי מול תקיפה חזקה ביותר מצד משטר הרודנות והיהירות [קרי ארה"ב]. כעת, הרפובליקה האסלאמית עושה ג'יהאד גדול בתחום התרבות. אנו מאמינים שבתקופה היסטורית זו, לחזית המהפכה האסלאמית יש הבנה מעמיקה ונבונה בתחום זה. עלינו לדעת שבשלב הראשון, יש לתכנן ולהעצים את היכולות ואת האמונה כדי לנצח במלחמה הנוכחית...

 

אתם, כפעילי רשת האינטרנט הבוחנים את אסטרטגיית האויב, צריכים להבין באיזו דרך אמריקה יכולה לכבוש את מוחות העם. לא מדובר כאן בכיבוש אדמה, אלא בכיבוש דעת הקהל על ידי הרשת והאינטרנט... היום אתם נמצאים בחזית החשובה ביותר בלחימה באויב. לאויב יש כלים חזקים מאוד ברשת ובאינטרנט, אך אלה פגיעים מאוד מבחינת התוכן. אם תסתכלו על אופן הכנת סרטי הוליווד, תגלו כיצד אמריקה מפיצה את ערכיה לכל העולם. בסרטים אלה הם מציגים קלקול מוסרי, אלימות מינית ופשע.

 

תהליך קריסת המשטר החברתי בעולם המערבי החל והוא מתקדם לעבר המזרח. מדי שנה, מעל 33 אלף צעירים מתאבדים באמריקה. זה מעיד על משבר אישיות בקרב צעירי המערב. עליית שיעור הגירושין שברה שיא באמריקה, ואחת מכל ארבע תלמידות באמריקה חווה הפלת עובר...

 

מכתב המנהיג [ח'אמנאי] הראה לצעירי אירופה והמערב את פניו האמתיות של האסלאם. יש להמשיך במלאכה זו על ידי פעילי הרשת והאינטרנט... עלינו לדעת שרשת האינטרנט היא יסוד חשוב ביותר בעניין הלחימה באויב - בג'יהאד הגדול.

 

החברה המערבית מאמינה שאם רוצים ליצור לחץ על חברה, יש לשנות את המבנה העיקרי שלה, כלומר, לשנות את משטר ערכיה. לכן, הם מנתחים את ה'פתנה' מ- 2009 [ המהומות באיראן לאחר שנודע על זיופים בבחירות לנשיאות ב-2009] ...

 

זה נאיבי מדי לחשוב שהאויב לא מחפש תסריט מסוכן [עבורנו], כי האויב רוצה שהרפובליקה האסלאמית תהיה פסיבית. הוא רוצה לשנות את שורשינו התרבותיים והחברתיים.

 

[הביטוי] 'אמריקאים לא אמריקאים' מתייחס לאזרחים איראניים שבמהותם הם אמריקאים. דבר זה כלול במזימה התרבותית של אמריקה נגד איראן, לכן, עלינו להילחם בה ברשת האינטרנט."[3]

 





[1] איסנא, איראן, 4.7.2016

[2] ג'ואן אונליין, איראן, 4.6.2016

[3] תסנים, איראן, 10.8.2016