המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
כותבת סורית: רק בדרך הטרור תציל האופוזיציה את העם הסורי
18/2/2015

 

כותבת סורית לאופוזיציה בארצה: רק בדרך הטרור תצילו את העם הסורי

 

נוכח מצבה העגום של האופוזיציה הסורית - אי יכולתה להכריע את משטר אסד ולגייס תמיכה בינ"ל לפתרון המשבר במדינה - קראה סארה אל-אתאסי, הכותבת באתר האופוזיציה www.alasema.com, לאופוזיציה המדינית והצבאית בסוריה, להתנתק מן הקו המתון שבו היא נוקטת במטרה לרצות את המערב, ולאמץ את הטרור כ"דרך להצלת העם הסורי והמהפכה". במאמרה "מסר לאופוזיציה הסורית: מה יקרה אם תהיו טרוריסטים?", היא מביאה כדוגמא את הפלסטינים שזכו לדבריה להכרה ולהישגים בינ"ל רק לאחר שהחלו לחטוף מטוסים וביצעו את הפיגוע באולימפיאדת מינכן. לטענת אל-אתאסי, די בהכרזה של האופוזיציה הסורית על נאמנותה לדאעש ולג'בהת אל-נוצרה, כדי שהקהילה הבינ"ל תמהר לקדם פתרון למשבר הסורי.

 

להן תרגום עיקרי המאמר[1]:

 

פעולות הטרור של אש"פ שמו את הבעיה הפלסטינית על סדר היום הבינ"ל

"יש רק דרך אחת להגשים חלומות. על החולמים (באשר הם) לחפש אותה כדי ללכת רק בה או לשבת בצד ולקלל את המזל הרע [שלהם] או את ארה"ב הזוממת מזימות יומם ולילה.

 

בשנת 1972 ביצע ארגון ספטמבר השחור של פת"ח הפלסטינית כמה פעולות שתוארו בעולם כפעולות 'טרור' חסרות תקדים. [אחת מהן] היתה חטיפת מטוס שהיה בדרכו לווינה והנחתתו בכוח בנמל התעופה בן גוריון בעיר לוד הפלסטינית. בפעולה אחרת, תקפה החזית העממית לשחרור פלסטין את נמל התעופה והרגה כ-24 אזרחים.

הפעולה הבולטת יותר באותה שנה, שגם אותה ביצע ארגון ספטמבר השחור, היתה פעולת מינכן המפורסמת [הכוונה לרצח הספורטאים באולימפיאדת מינכן] שבה נהרגו 11 ספורטאים ישראלים, 5 מבין מבצעי הפעולה הפלסטינים, שוטר וטייס מסוק גרמנים. אגב, הנשיא אבו מאזן היה באותה העת מנהל הכספים של הפעולה.[2]

 

שנתיים בלבד לאחר מכן, בשנת 1974, אבו עמאר המנוח [יאסר ערפאת] נשא את נאומו המפורסם באו"ם. בעת ההיא, לא ראתה בו 'ישראל', כפי שראה אותו כל העולם - יושב ראש של ארגון לא רשמי שנושא נאום באו"ם. מבחינתה הוא היה הטרוריסט הראשון המשתייך לארגון 'טרור' שנאם שם. כולם שמעו או קראו את המשפט המפורסם בנאומו 'ענף של זית ביד אחת ורובה ביד השנייה', באמצעותו עורר את רגשות העולם מצד אחד, ומנגד הרג מצער את מנהיגי הישות הישראלית.

 

ישנה הסכמה נרחבת בקרב מדינאים ופרשנים בעולם שהבעיה הפלסטינית לא היתה זוכה לתפנית האיכותית הזו ברמת המדינית ומבחינת האהדה הבינ"ל כלפיה, לולא פעולות פידאיות שהוגדרו כ'טרור'!

 

פתחתי את ההקדמה הזו עם הבעיה הפלסטינית מאחר שהיא הנוכחת ביותר בזיכרון הסורים ובאמצעותה אני מפנה שאלה פשוטה ל'מדינאי' האופוזיציה הסורית ובאמצעותם גם לצבא הסורי החופשי [להלן, צס"ח]: האם אתם באמת חוששים שהעולם יאשימכם בטרור?

 

אשיב ואומר במצפון רגוע: כן. האופוזיציה הסורית על כל זרמיה וגדודי צס"ח חוששים שיואשמו בטרור. אם  אשאל את עצמי מדוע, אשיב בקצרה – כי הם טיפשים...

 

ההיסטוריה המודרנית כולה לא ידעה תנועת שחרור לאומית אחת שהעולם לא התייחס אליה [בתחילה] כאל תנועת טרור. כולם מוזמנים לשוב ולקרוא את ההיסטוריה של כל מאבקי העמים, החל מאמריקה הלטינית וכלה ביבשת אסיה. כולם מוזמנים לגלות את ההונאה הגדולה המכונה טרור. העולם עצמו שהגדיר תנועה כזו או אחרת כטרור, לא מצא מנוס אלא לדבר איתה בסופו של דבר. יתר על כן הוא סיפק לה ציוד וכסף שיאפשרו את הטרור!, [ועשה זאת] בצורה ישירה או באמצעות מאפיית הנשק העולמית שלכל ידוע שהיא פועלת רק בהנחיות ברורות של מנגנוני המודיעין הבינ"ל.

 

כל עוד כולם 'טרוריסטים' ומבחינה מדינית הם אינם כאלה, אז מה הבעיה, אדוני ה'אופוזיציה' הסורית – פוליטיקאים או אנשי צבא, שאתם תהיו טרוריסטים?! האם ניסיונותיכם להציג עצמכם למדינות העולם כ'מתונים' כדי לגייס את אהדתם עם המהפכה הסורית, לא הפכו למגוחכים ומאוסים בו זמנית?

 

יש דרך אחת [להגשים] חלומות ועל החולמים לחפשה כדי לצעוד רק בה. ברצוני לשאול: האם אתם כאופוזיציה הותרתם דרך אחת שלא הלכתם בה כדי למנוע את שפיכת דם העם הסורי? אני יוצאת מנקודת הנחה שכוונותיכם טובות ואומרת: לא הותרתם דרך [כזאת, ולמרות זאת] נכשלתם. מדוע אם כן הדרך להצלת העם הסורי או הדרך להגשמת חלום המהפכה הסורית לא תהיה דרך הטרור?! מדוע תוקפים אתכם ספקות בנוגע לדרך הזו והאומץ שלכם בוגד בכם שלא ללכת בה? אשיב בשמכם: פשוט, מאחר שהעולם מאיים עליכם שלא לצעוד בה ומאחר שהעולם מסתיר אותה מפניכם ומרמה אתכם שדרך זו מובילה לגיהינום. יתר על כן, כמה ממדינות העולם מרמות אתכם [להאמין] שאין דרך להיחלץ מהמצב הקיים, ויש בקרבכם אנשים תמימים שמיהרו להאמין להן ואצו לחפש פתרון באמצעות הרוצח עצמו [קרי, אסד]. האם אני מדברת על מועאד' אל-ח'טיב למשל או על הית'ם מנאע?[3] רק אתם יודעים על מי אני מדברת ורק עליכם להאמין שיש דרך הצלה, שבאופן פרדוקסלי זוהי דרך הטרור. לכו בה היום ותראו את תוצאות מעשיכם מחר.

 

אימוץ דרך הטרור יזרז את מקבלי ההחלטות בעולם לפתור את המצב בסוריה

האם לא סיפרתי לכם על אבו עמאר? האם לא סיפרתי איך הוא איים על העולם כולו שהוא נושא ענף [זית] ו[בידו השניה אוחז] רובה ודרש מהם שלא יפילו את הענף מאחר שהוא יפוצץ את ראשיהם למחרת? האם זהו אינו לקח מספיק [טוב] כדי שתפרסמו כעת הודעה שבה אתם נשבעים אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי [מנהיג המדינה האסלאמית] ולג'בהת אל-נוצרה בעת ובעונה אחת?!...

 

בואו נניח ש'האופוזיציה הסורית' תפרסם הודעה אודות כוונתה להצטרף לדאעש או לג'בהת אל-נוצרה. מה יקרה? מה היא תפסיד? האם היא תפסיד למשל את התמיכה הצבאית המועברת לה דרך גשרים אוויריים ישירות מהפנטגון?

האם היא תפסיד את השגרירויות הסוריות שהמערב נתן לה במקום למשטר? האם היא תפסיד את מושבה במועבי"ט?

 

היא לא תפסיד דבר מאלה [שכן הם אינם קיימים]. יתר על כן, העם הסורי ימשיך להפסיד אם היא לא תעשה [זאת]. כן, העם שנתן הכל לאופוזיציה הזו בתקווה שתשים קץ לסבלו, ימשיך להפסיד ולשפוך את דמו. העם שעד כה הקריב 12 מליון עקורים ופליטים, חצי מיליון חללים וחצי מליון נוספים נעדרים. עם שהקריב את בתיו ורכושו לאחר שהתמוטטו מעל ראשו. עם שהקריב את יציבותו ואת תשתיתו. שהקריב הכל. האם הוא יכול להקריב עוד? מה יכול לקרות לו אם כל אנשי האופוזיציה יהפכו לטרוריסטים?

 

אלחש לכם מה יקרה בפועל לו האופוזיציה תפרסם הודעה כזו: שעות ספורות בלבד לאחר מכן, העולם יעמוד על רגל אחת, כשהוא  מתנדנד על סף תהום עמוקה מאוד אליה תביאו אותו, ואז יחלו מגעים בינ"ל קדחתניים בין מקבלי ההחלטות האמיתיים [שיקראו] להתחיל מיד בפתרון...

 

כל עוד מדינות העולם הפעילות משחקות בו מולנו בשיתוף פעולה עם המשטר, אין לנו מנוס אלא להשליך את כדור הטרור הזה למגרשם ולגרום להם לעמוד, כפי שאמרתי, על רגל אחת, כשהם מתנדנדים על סף תהום.

 

את דברי האחרונים אני מפנה למועאד' אל-ח'טיב: אדוני, הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות."     

 

 

[1]ו www.alasema.com, 22.12.2014

[2] בספרו האוטוביוגרפי טען מחמוד דאוד ר'ודה, ראש ארגון ספטמבר השחור ומתכנן הפיגוע במינכן, שאבו מאזן היה בין היחידים ששותפו בסוד העניין ודאג למימון הפעולה. אבו מאזן טען שלא ידע למה עתיד לשמש הכסף.

[3] מועאד' אל-ח'טיב – יו"ר הקואליציה הלאומית של כוחות האופוזיציה והמהפכה לשעבר. הית'ם מנאע, לשעבר חבר בגוף התיאום  הלאומי של כוחות השינוי הלאומי הדמוקרטי. שניהם דוחים את הפתרון הצבאי ומבקשים לקדם פתרון לא אלים למשבר הסורי באמצעות מו"מ עם המשטר הסורי ומבלי להתנות אותו בפרישת בשאר אל-אסד.