המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
איומים איראניים לפגוע במטרות אמריקאיות במפרץ
7/12/2006

 

איומי אנשי צבא בכירים וארגון מתאבדים איראניים לפגוע במטרות אמריקאיות במפרץ הפרסי ולהגיב בפעולות התאבדות נגד מדינות במפרץ

 

לרגל ציון שבוע הבסיג' ויום חיל הים באיראן שחלו בשלהי נובמבר 2006, איימו מפקד 'משמרות המהפכה' האיראניים ומפקד חיל הים האיראני לפגוע במטרות אמריקאיות במפרץ הפרסי.[1] מפקד 'משמרות המהפכה', יחיא רחים צפוי, איים לפגוע במאתיים אלף החיילים האמריקאים המוצבים באזור, לסגור את מיצרי הורמוז, וטען עוד כי איראן עדיין לא נתנה הוראה לעם בעיראק לצאת נגד האמריקאים בעיראק. מפקד חים הים האיראני, אדמירל סג'אד קוצ'אקי, איים בהטבעת ספינות מלחמה אמריקאיות במפרץ.

 

גם מפקדת ארגון מתאבדים איראני בשם "גדודי המתאבדים" איימה בפעולות התאבדות נגד מדינות המפרץ, אם הן תרשינה לארה"ב לעשות שימוש בבסיסיה במדינות אלו כדי לתקוף את איראן.

 

להלן עיקרי הדיווחים בנושא זה:

 

מפקד 'משמרות המהפכה': החיילים האמריקאיים פגיעים מאוד

לרגל ציון יום הבסיג', אמר מפקד 'משמרות המהפכה', יחיא רחים צפוי, ב-21 בנובמבר 2006, כי "איראן יכולה בכל עת שתחפוץ ליישם את שליטתה על מיצרי הורמוז, שמהם יוצאות 17 מליון חביות נפט ביום...

 

האמריקאים שקועים בביצה של אפגניסטאן ושל עיראק, ואין להם דרך [היחלצות] קדימה ולא אחורה. אם נניח שהם יתקפו את איראן, [אזי] מאתיים אלף החיילים שלהם, בשלושים ושלושה בסיסיהם, הינם פגיעים באופן חמור. זאת יודעים הן הפוליטיקאים והן מפקדי הצבא האמריקאיים.

 

הם יכולים להתחיל במלחמה אולם [ההחלטה על] סופה לא יהא בידם. בינתיים אנחנו עדיין לא אמרנו לעם בעיראק לפעול..."[2]

 

מפקד חיל הים האיראני: קל להטביע ספינות מלחמה אמריקאיות

ב-27 בנובמבר 2006, דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית השמרנית מהר, כי מפקד חיל הים ב'משמרות המהפכה', אדמירל סג'אד קוצ'אקי, אמר כי "אנו עוקבים באופן מלא אחר המסלול ש[ספינות המלחמה] האמריקאיות עושות [במפרץ הפרסי], ומכיוון שספינות המלחמה האמריקאיות הינן כבדות, למעשה אין להן יכולת תמרון, וניתן להטביע אותן בקלות."[3]

 

איום ארגון מתאבדים איראני לפגוע במטרות אמריקאיות

היומון הכוויתי אל-ראי דיווח כי "קבוצה איראנית קיצונית מאיימת לבצע פיגועי התאבדות במדינות המפרץ, בעלות בריתה של ארה"ב, אם תשתמש ארה"ב בבסיסיה במדינות אלו כדי לתקוף את איראן."[4]

 

בגיליון ה-20 בנובמבר 2006, צוטטה מפקדת ארגון 'גדודי המתאבדים', (כתאיב אל-אסתשהאדיין), פירוז רג'אי,[5] כמי שאמרה כי "אם בסיסי מדינות [המפרץ] ישמשו את הכוחות האמריקאיים כנקודת יציאה לתקיפה [נגד איראן], אל תצפינה [מדינות אלו] ליהנות מביטחון בעוד אנו [האיראנים] משוללי [ביטחון]". רג'אי הוסיפה: "אם חלק ממדינות [המפרץ הערביות] מספקות לאמריקה בסיסים או מחנות כדי שישמשו אותה לניהול מתקפה נגד איראן, האם יש הגיון בכך שהן תצפינה לביטחון?

 

... רג'אי הבהירה עוד כי [ארגון] גדודי המתאבדים, שנוסד בשנת 2002, כולל כיום 56 מתנדבים, והינו עצמאי ואינו קשור לממשלה או ל'משמרות המהפכה'.

 

היא סיפרה כי היתה בין הסטודנטים אשר השתלטו על השגרירות האמריקאית אחרי המהפכה אסלאמית של 1979, וכי היא מוכנה לעשות זאת שוב אם [השגרירות] תיפתח שנית."

 

רג'אי הופיעה בעבר כמה פעמים בתקשורת האיראנית כמי שעומדת בראש ארגון מתנדבים איראנים, שנרשמו לביצוע פעולות התאבדות כנגד מטרות ואינטרסים אמריקאיים באזור:

 

- ב-27 במאי 2004, דווח בעיתון הרפורמיסטי  'שרק'' כי פירוז רג'אי-פר הינה אחת מפעילות 'חזבאללה – איראן'. היא צוטטה כמי שאמרה כי "פעולות ההתאבדות הן האופציה היחידה לגירוש האמריקאים והבריטים מעיראק."[6]

 

- ב-5 ביוני 2004, דיווח 'שרק' כי רג'אי-פר היתה ממארגני כנס לרישום מתנדבים לפעולות התאבדות נגד מטרות אמריקאיות בעיראק ונגד ישראל. נמסר גם כי בעבר היא ליוותה את הסטודנטים 'התומכים בקו של אמאם ח'מיני' כאשר אלה כבשו את השגרירות האמריקאית [ב-1980].

 

לדבריה, "האלימות של פעולות השהאדה היא אותה אלימות של המלחמה ואין מנוס ממנה. למרות שמטרת הפעולה היא צבאית, ייתכן שגם אזרחים ייהרגו בה והדבר זהה בדיוק למה שמעוללים האמריקאים. כאשר אזרחים נהרגים בהתקפותיהם [של האמריקאים] הם מטילים את האשם באי-דיוק כלי הנשק שלהם ומיתממים."[7] רג'אי-פר עצמה נרשמה לפעולות שהאדה.[8]

 

- ב-7 בפברואר 2005, הופיעה רג'אי-פר בערוץ 'אל-ערביה' ודיברה בשבח פעולות ההתאבדות, ראו קליפ ממרי:


 



[1]  הבסיג' הינו מליציה סמי  צבאית עממית. לפירוט אודות פעילות הבסיג'ראו דוח ממרי מה-1.2.06 

[4]  אל-ראי (כווית), 20.11.06.

[5]  יש לציין כי פירוז רג'אי המצוטטת ב-אל-ראי כמפקדת ארגון מתאבדים הופיעה בעבר גם בדיווחים איראנים בשמה המלא: פירוז רג'אי-פר, וככל הנראה מדובר באותה גברת – ראה לעיל.

[6]  ראו דוח ממרי מה-25.6.04: 'בכיר במשמרות המהפכה: יש לנו אסטרטגיה להשמדת התרבות האנגלוסכסית

[7]  שרק, 5.6.04.