המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 26.12.2020
26/12/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 26.12.2020

 

בתקציר: שלושים אלף טון תפוחים מהגולן לסוריה *  מצרים מגבירה את הפיקוח בגבולה עם עזה * מנהיג האח"ס: ג'יהאד לשחרור פלסטין – חובה דתית * תרומה סעודית להקמת מסגד בצרפת * בכיר באש"פ: יש לממש את זכות השיבה *  פעיל בשיירה האסייתית לעזה: ביטול המצור – או שהאדה

 

בכיר באש"פ: יש לממש את זכות השיבה

ראש מחלקת הפליטים באש"פ, זכאריא אלאר'א, אמר כי ההנהגה הפלסטינית דבקה בזכות הפליטים לשוב לבתיהם שמהם גורשו בשנת 1948 ולקבל פיצויים על הנזקים שנגרמו להם, וקרא להקים ועדה שתקבע מנגנון מעשי שיאפשר להם לממש את זכות השיבה.

www.palvoice.com, 25.12.10

 

מצרים מגבירה את הפיקוח בגבולה עם עזה

שלטונות מצרים החלו להקים מגדלי תצפית גבוהים בגבול מצרים-עזה כדי לשפר את שליטתם בו.

www.alaahd.com , 25.12.10

 

מנהל IHH בעזה: נקריב את נפשותינו ודמנו למען הפלסטינים

מנהל הארגון התורכי IHH בעזה, מוחמד כאיא, אמר בטקס חתונה קבוצתית בעזה כי לצד הסיוע הכספי  לפלסטינים ימשיך ארגונו בתמיכה מוראלית, כולל נכונות להקרבת הנפש והדם. עוד אמר כי בני החתנים והכלות ישחררו את ירושלים הכבושה מטומאת הכובש הציוני וכי מספר גדול של מוסלמים על אדמת פלסטין יאיים על האויב הציוני. בטקס השתתף גם יו"ר ועדת מוסדות הצדקה של הג'יהאד האסלאמי.

www.paltoday.ps, 25.12.10  

מנהיג האח"ס: ג'יהאד לשחרור פלסטין – חובה דתית

בדרשתו השבועית, קרא המדריך הכללי של האח"ס, ד"ר מוחמד בדיע, לאחדות לאומית פלסטינית על בסיס ההתנגדות וטען כי הדרך היחידה לשחרור פלסטין היא גי'האד וקורבנות. לדבריו, הגי'האד להשבת אדמת פלסטין הוא חובתה הדתית של האומה הערבית והמוסלמית.

www.ikhwanonline.com, 23.12.10

 

מצרים: התפלגות סודאן תוביל לאלימות

שה"ח המצרי אחמד אבו אל-ר'יט אמר כי פילוגה של סודאן הוא בלתי נמנע וכי הפילוג עלול להוביל לאלימות בין צפון המדינה לדרומה. הוא הוסיף כי מצרים לא תתערב צבאית בסכסוך בין הצדדים, והדגיש כי מכסת מי הנילוס של מצרים לא תיפגע אם תוקם מדינה עצמאית בדרום סודאן. לדבריו ביקורו של הנשיא מובארכ בסודאן (21.12.10) נועד להבטיח את יציבותה של סודאן.

אל-חיאת (לונדון), 26.12.10

 

העולם מבוהל וחסר אונים למול התבערה האמריקאית בסודאן

אל-אהראם (מצרים), 24.12.10

 

שלושים אלף טון תפוחים מהגולן לסוריה

סו"י הסורית דיווחה שייצוא התפוחים מהגולן לסוריה שיגיע השנה לשלושים אלף טון, יחזק את עמידתם האיתנה של תושבי הגולן הערבי מול שלטונות ישראל, שמנסים להרוס ענף זה ע"י מניעת מים והעלאת מחיר חומרי ההדברה.  

סו"י סאנא (סוריה), 26.12.10

 

יועץ של ח'אמנאי: לשמר את רוח הג'האד מול ארה"ב וישראל

יחיא רחים צפוי, יועצו הביטחוני של מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, אמר שאיראן תגיב למתקפה עליה מעבר לגבולות האזור וקרא לשמר את רוח הג'יהאד מול ארה"ב וישראל. לדבריו, ההתנגדות מבית היוצר של איראן, תוכל לשחרר את עיראק ואפגניסטן מהכיבוש האמריקאי אם עמיהן יחקו את מעשי חזבאללה בלבנון וחמאס בפלסטין.

מהר (איראן), 24.12.10

 

תרומה סעודית להקמת מסגד בצרפת

סעודיה תרמה חמישה מיליון ריאל (1.3 מיליון דולר) לבניית מסגד בשטרסבורג שבצרפת ובו מקום לאלפיים מתפללים. המסגד שבנייתו החלה ב-2007 ותסתיים בעוד כחצי שנה, ישתרע על פני עשרה דונם ויכיל מרכז תרבותי ולימודי. היומון אל-שרק אל-אוסט מסר כי זה יהיה המסגד השני בגודלו באירופה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 26.12.10

 

פעיל בשיירה האסייתית לעזה: ביטול המצור – או שהאדה

ראש המשלחת הבחריינית בשיירה האסייתית הנמצאת בדרכה לעזה, מוחמד אל-שהאבי, אמר לאתר האיראני אל-עאלם: "אנו הולכים לעזה, או שיישבר המצור או [שתהיה] שהאדה."

www.alalam.ir, 24.12.10

 

אל-אח'באר: אסד: אבלום מלחמת אזרחים בלבנון אם אתבקש

העיתון הלבנוני אל-אח'באר טען, כי בפגישה שנערכה בין הנשיא אסד לנשיא סרקוזי בפריז (9.12.10), אמר אסד למארחו, כי הוא אינו מתערב בענייני לבנון, אך הבהיר כי הוא מוכן לפעול כדי להפסיק מלחמת אזרחים, במקרה ותפרוץ, אם יתבקש לכך באופן רשמי ע"י לבנון. אסד הדגיש את חשיבות ההגעה להסדר לבנוני בנושא ביה"ד לפני פרסום כתב האישום ואמר כי הדלפתו לתקשורת עלולה לחולל פתנה עדתית בעולם הערבי והמוסלמי.

אל-אח'באר (לבנון), 24.12.10

 

אחמדי-נז'אד: הודעתי אישית למותקי על פיטוריו, מותקי: זהו דבר שקר

נשיא איראן אחמדי-נז'אד אמר במסע"ת באיסטנבול כי הוא הודיע אישית לשה"ח מנוצ'הר מותקי על החלטתו לפטרו טרם נסיעתו לסנגל. בתגובה, טען מותקי כי הנשיא אחמדי-נז'אד משקר כיוון שהוא שמע על פיטוריו לראשונה מנשיא סנגל בעת ביקורו שם .

מהר (איראן), 24.12.10 ;  www.lenziran.com , 23.12.10

 

ארה"ב "המתווכת ההוגנת", היא בובה ישראלית

אל-וטן (סעודיה), 24.12.10

 

שגריר איראן בלבנון: ח'אמנאי תקף את ביה"ד הבינ"ל, לא את הניסיון להסדר

שגריר איראן בלבנון אמר כי ביקורתו של מנהיג איראן, על ח'אמנאי, על ביה"ד הבינ"ל לחקירת רצח אל-חרירי אינם סותרים את המאמצים הסורים-סעודיים להשגת הסדר בלבנון. היומון אל-אח'באר ציין מפי מקור איראני בכיר, כי דברי ח'אמנאי מבטאים את עמדתה העקרונית של איראן כלפי כל המוסדות הבינלאומיים שעברו פוליטיזציה ולא התייחסו דווקא ללבנון.

אל-אח'באר; אל-מסתקבל (לבנון), 24.12.10

 

הוקמה אגודה פלסטינית למען התנגדות לא אלימה

אקדמאים ואסירים משוחררים משכם ומרמאללה הקימו את האגודה "פלסטינים לא אלימים" שמטרתה לעודד את העם הפלסטיני לנקוט התנגדות לא אלימה, כדרך היעילה ביותר לגייס את הציבור.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 24.12.10

 

אגודה דתית בסודאן: "מזימה יהודית מערבית" לחלוקת סודאן

האגודה ההלכתית של חכמי הדת והמטיפים בסודאן קבעה כי קיומו של משאל העם בסודאן אסור מבחינה הלכתית והזהירה מפני מזימה "יהודית-מערבית" שמטרתה לחלק את סודאן לחמש מדינות קטנות.

אל-חיאת (לונדון), 24.12.10

 

איש דת שיעי מכווית: מותר למוסלמים להתפלל בכנסיות

מקור הסמכות השיעית בכווית, מוחמד באקר אל-מהרי, הצהיר כי אין איסור על מוסלמים להתפלל בכנסיות וציין כי הוא בעצמו התפלל בכנסייה הגדולה בוותיקן לפני מספר שנים.

אל-ראי (כווית), 26.12.2010