המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמר באתר ערבי ליברלי: ישראל טובה לנו מבן לאדן
17/3/2010

 

מאמר באתר ערבי ליברלי: ישראל טובה לנו מבן לאדן

 

העיתון הליברלי המקוון "אילאף" פרסם ב-21 בפברואר 2010[1] מאמר של הכותב הכורדי הליברלי, מהדי מג'יד עבדאללה, בו טען כי ישראל טובה יותר לערבים מאשר ארגון אל-קאעדה, משום שבניגוד לארגוני הטרור, ישראל היא מדינה דמוקרטית ולא כוחנית, שיש בה חופש פולחן וחופש דיבור וגם תרבות של שלום והשכלה.

 

להלן תרגום קטעים מהמאמר:

 

"אתמול הביעו כמה חברי פרלמנט של אחת ממדינות ערב את עמדתם בנוגע להתנקשות בחייו של אחד ממנהיגי החמאס, מחמוד אל-מבחוח. כערבים מוסלמים, אדוקים בדתם, הם הביעו את טינתם ושנאתם ליהודים, אותם כינו חזירים, ותיארו את מדינתם הדמוקרטית החוקית, את ישראל, בתארים צורמים ובלתי הולמים. הם לא פסחו על אוסאמה בן לאדן וכינו אותו הגיבור והגואל, שפעל רבות למען האסלאם והמוסלמים. למרבה הצער, ישנם בין הערבים בורים רבים, התומכים בדעתם של אנשי פרלמנט אלה והמנהלים תעמולה לטובת בן לאדן, מתוך מחשבה כי תמיכתם בו, היא חלק מאמונתם האמתית והשלמה באסלאם ובתכניו.

 

נשאלת השאלה מי יותר מועיל ויותר טוב למוסלמים, האם אוסאמה בן לאדן או מדינת ישראל?

 

ארגון אל-קאעדה הוקם בסוף שנות השמונים של המאה הקודמת ואם נבחן את מעשיו מאז, נמצא שהוא לא הביא תועלת כלשהי למוסלמים, פרט להרס, לחורבן ולגיוס הנוער לפעולות התאבדות ... לרוע המזל, אוסאמה בן לאדן וחבורת הדוברים בשם אל-קאעדה משלים [את המתאבדים, כשאומרים להם] שמה שהם עושים יוסיף להם אושר ורווחה. ראוי לשים לב - הרג אנשים, הריסת בתיהם ופיצוץ השווקים והגנים שלהם והפיכתם לעיי חרבות הם הדרך [להשיג] חיים מאושרים ונעלים.

 

השרשת והפצת אידיאולוגית האלימות על ידי אל-קאעדה בכל העולם, ובפרט במדינות האסלאם, העניקו לממשלות הערביות העריצות אמתלא באמצעותה הן מצדיקות את דיכוי עמיהן על ידי מנגנוני הביטחון והמודיעין שלהן; מי שאינו נכנע למדיניותם [של שליטי ערב] ועובר את הקווים האדומים שלהם, מואשם בהאשמות משונות ומוזרות, שאין להן קשר למציאות, או [שמאשימים אותו] בחברות בקבוצות טרוריסטיות ...

 

הסיבה לקללות ולגידופים הגסים, אליהם חשופים האסלאם וחסידיו מאז שנת 2001, נעוצה באל-קאעדה ובשימוש המטעה שהוא עושה בפסוקי הקוראן, בחדית'ים של הנביא ובפרשנות שלהם...

 

לעומת זאת, ישראל היא מדינה דמוקרטית, שאינה משתמשת בכוח, אלא רק להגנה עצמית מפני טרוריסטים..  מעולם לא שמענו שישראלי פוצץ עצמו, הקים ארגון טרור או השתמש בטקסטים מהתורה כדי לפגוע במישהו.

 

בישראל יש יותר מסגדים מאשר בחלק ממדינות ערב וממדינות מוסלמיות. יש בה חופש פולחן וחופש ביטוי עד כדי כך שהערבים והמוסלמים הגרים בתל אביב מקללים את נשיא ישראל בגלוי ובפומבי מבלי שיפגעו בהם או שיבואו עמם בחשבון. דבר זה אינו קורה במדינות האסלאם. ואין צריך לומר כי קיימת שם תרבות של אהבת השלום והשכלה אותה מפיצות האוניברסיטאות, המכונים והמרכזים הישראליים בכל רחבי העולם.

 

למרבה הצער, רבים מהערבים והמוסלמים מתעלמים מעובדות אלה בשל [רגשות] שנאה וטינה, המשתלטות על חשיבתם, בשל הקונספציות התועות, שבן לאדן ודומיו ,יוצקים למוחם נגד מדינת ישראל..."

 



[1]  www.elaph.com, 21.2.2010

תגיות