המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 24.9.2008
24/9/2008

מה חדש? סיכום יומי 24.9.2008

 

בתקציר: איראן בודקת את מוכנות העורף * כווית: סנקציות על חברה שהרקידה גברים ונשים יחדיו * סוריה: אסד לא יבקר במכה * אימן נור מבקש עזרה ממזכ"ל האו"ם * סקר"אל-ערביה": רוב נגד פסקי הלכה קיצוניים * ארגון פלסטיני איים בחטיפת חיילים מצריים * סוריה: חמש שנות מאסר לבן-דודו של הנשיא

 

סעודיה: דרישה להפסיק נישואי קטינים

האגודה להגנה על זכויות האישה בסעודיה הגישה אתמול [23.9.08], היום הלאומי של סעודיה, ליו"ר האגודה לזכויות האדם בסעודיה, תורכי אל-סודירי, וליו"ר האגודה הלאומית לזכויות האדם, בנדר אל-חג'אר, עצומה הקוראת להפסיק נישואי קטינים בסעודיה, ולקבוע גיל מינימלי לנישואים.

www.saudiwomenvoice.com, 23.9.08

 

סקר "אל-ערביה": הרוב נגד פסקי הלכה קיצוניים

מסקר של אתר האינטרנט של ערוץ "אל-ערביה" בקרב כ-17 אלף גולשים, בנושא איחוד מקורות פסקי ההלכה עולה, כי הרוב תומך בהקמת גוף אחד שיפרסם פסקי הלכה, כדי למנוע מצב בו גופים רבים מפרסמים פסקי הלכה וגורמים לבלבול בקרב הציבור המוסלמי. זאת על רקע פסקי הלכה קיצוניים שפורסמו לאחרונה על-ידי אנשי דת אחדים בסעודיה.

www.alarabiya.net, 23.9.08

       

רבע ממשתתפי הסקר נגד איחוד מקורות הפתוא:

 

 

כווית: סנקציות נגד חברה מסחרית בגין מסיבת ריקודים מעורבת 

משרד הפנים הכוויתי דרש לשלול את רישיונה של חברה מסחרית כוויתית שקיימה, בניגוד לתקנות, מסיבת ריקודים משותפת לגברים ונשים.

אל-ג'רידה (כווית), 24.9.08  

 

איראן: מוכנות העורף נבדקת מחשש למתקפה

יו"ר 'ארגון ההגנה הפאסיבית' באיראן, ע'ולאם רזא ג'לאלי, הודיע על כי בקרוב יתקיים תרגיל לבדיקת מוכנותו של העורף למתקפה אפשרית וציין כי תכנית להגנה פאסיבית תופעל בכל רחבי המדינה, ובמיוחד במקומות רגישים, עד סוף השנה הנוכחית.

פארס (איראן), 23.9.08

 

בכירים  איראניים מחריפים את איומיהם

סגן מפקד חיל הים במשמרות המהפכה, עלי פדוי, אמר כי איראן נערכת להתמודדות מול הצוללות והאמל"ח שבידי ארה"ב. לדבריו, בידי איראן יש טילים המכסים את כל אזור המפרץ הפרסי, מפרץ עומאן, וחלק נרחב מהאוקיאנוס ההודי; בכנס צבאי באיראן, שיבח מוחי אל-דין האירי שיראזי, נציג המנהיג העליון ח'אמנאי במחוז פארס, את נכונות מסירת הנפש של הכוחות האיראניים; בכיר במשמרות המהפכה, נור-עלי שוסתארי, הזהיר כי "העוצמה האיראנית היא עולמית ואיראן תקטע את ידי אויביה עוד טרם תותקף."; מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה, חוסין סלאמי, אמר כי המרחב האווירי האיראני הפך ל"מסוכן מאוד" למטוסי האויב.

אירנא (איראן), 24.9.08; אפתאב-י יזד, אירנא (איראן), 23.9.08; פארס (איראן), 22.9.08

 

ארגון איראני מאיים להתנקש  במועמד לנשיאות

הארגון האיראני אנצאר חזבאללה, התומך במשטר, איים להתנקש בחייו של הרפורמיסט עבדאללה נורי, אם יתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות באיראן. נורי אמר בתגובה כי הוא איננו מפחד מאיומים.

אדואר ניוז, רוז (איראן), 23.9.08   

 

בריטניה מחדשת מתן אשרות כניסה לסורים

בהמשך לשיפור ביחסי סוריה-בריטניה, הודיעו חברות הפועלות מטעם ממשלת בריטניה, על פתיחה מחדש של המרכז המעניק לסורים אשרות כניסה למדינה, שפעילותו צומצמה לפני יותר משנה. היומון הסורי אל-וטן דיווח כי שה"ח הסורי, וליד אל-מועלם, ייפגש עם עמיתו הבריטי, דיוויד מילינבד, בשולי עצרת האו"ם בניו-יורק, וידון עמו בהרחבת הקשרים בין שתי המדינות.

אל-וטן (סוריה), 24.9.08

 

סוריה: חמש שנות מאסר לבן-דודו של הנשיא

ביה"ד לערעורים בדמשק גזר על בן דודו של נשיא סוריה, מנד'ר ג'מיל אל-אסד, חמש שנות מאסר בגין זיוף חתימתו של אביו, ג'מיל אל-אסד, במסגרת מאבק ירושה על עזבונו של האב, הנאמד בשישה מיליארד דולר.

www.informersyria.com, 23.9.08      

 

סוריה: אסד לא יבקר במכה

מקורות סוריים רשמיים הכחישו ידיעות לפיהן נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, יבקר בסעודיה על מנת לקיים את מצוות ה"עומרה" [עלייה לרגל למכה שלא במהלך החג'], וטענו כי הדבר כלל לא עמד על הפרק.

www.champress.net, 24.9.08

 

סרקוזי: מעורבות סורית ברצח אל-חרירי לא מפלילה את המשטר

מקור יודע דבר מסר ליומון הלונדוני, אל-חיאת, כי נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר לנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בפגישתם החודש בדמשק, כי גם אם ועדת החקירה הבינ"ל תקבע שאישים סורים היו מעורבים ברצח ר"מ לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, לא יהיה בכך כדי להאשים את המשטר הסורי בהתנקשות.

אל-חיאת (לונדון), 24.9.08

 

בפקיסטן

אל-חיאת (לונדון), 23.9.08/ חביב חדאד

 

אימן נור ביקש עזרה ממזכ"ל האו"ם

לרגל יום הדמוקרטיה העולמי, העביר מנהיגה לשעבר של מפלגת "אל-ע'ד" האופוזיציונית במצרים, ד"ר אימן נור, המרצה עונש מאסר באשמת זיוף מסמכי בחירות, מזכר למזכ"ל האו"ם, באמצעות רעייתו, בו מנה 22 תלונות על הפרת זכויותיו בכלא בשלוש השנים האחרונות. נור ביקש שעניינו יובא לוועדה לזכויות אדם של האו"ם ולבית הדין הבינ"ל.

אל-דוסתור (מצרים), 23.9.08

 

חגבור כוחות סוריה בגבול צפון לבנון; לבנון אומרת לחייל הסורי:

"אל תעלה בדעתך לשוב לשנת -1976!! [תחילת מעורבות סוריה בלבנון]"

אל-בלד (לבנון), 23.9.08/ סטאברו ג'אברה   

 

דיווח: מרוקו בדרך לפיצוח פיגועי 16.5.2003

במרוקו מקווים שהסכמתה של ספרד להסגיר זמנית את חסן חסכי, אחד החשודים באחריות לפיגועים בקזבלנקה ב-16.5.2003, תביא לפיצוח הפרשה. חסכי, הנחשב למפקד "הקבוצה האסלאמית הלוחמת המרוקאית", החשודה בביצוע הפיגועים, מרצה עונש מאסר של 14 שנים בספרד, בגין מעורבותו בפיגועי ה-11.3.04 במדריד.    

www.elaph.com, 24.9.08  

   

אלג'יריה: הידוק הפיקוח על המסגדים ברמדאן

הממשלה האלג'יראית חייבה אמאמים של מסגדים, הרוצים לקיים תפילות ליליות בחודש רמדאן, לקבל לכך אישור מראש. האישור מותנה בהגשת רשימת המשתתפים, כולל תצלום של תעודות הזהות שלהם והוא נועד למנוע מגורמים קיצוניים לנצל את המעמד לצרכיהם.

www.elaph.com, 24.9.08      

 

ארגון פלסטיני איים בחטיפת חיילים מצריים

ארגון פלסטיני בלתי מזוהה, בשם "גדודי הסיוע לעשוקים", פרסם גילוי דעת בו איים לפוצץ את מעבר רפיח ולחטוף חיילים מצריים, אם ימשיכו שלטונות מצרים לסגור את המעבר בפני הפלסטינים. תנועת חמאס גינתה את גילוי הדעת וטענה שמטרתו לסכסך בין העם הפלסטיני והעם המצרי ולדאוג שמעבר רפיח יישאר סגור.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 24.9.08        

 

חבר פרלמנט עיראקי: לחוקק חוק להגנה על עיתונאים

סגן יו"ר הפרלמנט העיראקי, עארף טיפור, קרא לחוקק חוק שיגן על העיתונאים העיראקיים וישיב להם את כל זכויותיהם שנשללו.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 24.9.08   

 

נעצר "שר החקלאות" של ארגון אל-קאעדה בעיראק

כוחות הביטחון העיראקים עצרו את מחמד חסן סמיט, שהודה כי הוא "שר החקלאות" של ארגון אל-קאעדה בעיראק. סמיט גם הודה כי לפני כחודש שלח את אשתו, ראניא אל-ענבכי, לבצע פיגוע התאבדות שנכשל מסיבות טכניות. לדבריו, הוא ביקש ממנה לבחור בעל בגן עדן.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 24.9.2008

 

סופו של פרויקט ישראל הגדולה

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 24.9.08